Kierownik referatu: Anna Stemplewska
tel. 44 631 80 50/59 w. 125
Do zadań Referatu Planowania Przestrzennego, Rolnictwa, Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- Sporządzanie założeń do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzanie projektów tych planów,
- Przyjmowanie wniosków do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz podejmowanie czynności związanych ze zmianą Studium,
- Dokonywanie okresowej oceny aktualności studium i planów zagospodarowania przestrzennego,
- Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
- Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- Wydawanie informacji o terenie,
- Prowadzenie rejestru numeracji porządkowej nieruchomości i nadawania im numerów porządkowych,
- Sporządzanie wniosków na komunalizację Skarbu Państwa,
- Wnioskowanie o przeznaczenie nieruchomości do sprzedaży lub wydzierżawienia oraz kupna nieruchomości,
- Wykup gruntów na potrzeby inwestycyjne gminy,
- Wydawanie postanowień o możliwości podziału działek geodezyjnych,
- Przygotowanie i wydawanie decyzji zatwierdzających podział działek geodezyjnych,
- Regulowanie stanów prawnych nieruchomości przejmowanych na mienie Gminy,
- Prowadzenie rejestru aktów notarialnych wpływających do Urzędu zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz naliczanie opłat w drodze decyzji zgodnie z ustawą,
- Współuczestnictwo w wydawaniu opinii o projektach w Zespole Uzgadniania Dokumentacji,
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i likwidowaniem środków trwałych (gruntów) należących do Gminy Szczerców,
- Wydawanie opinii w zakresie wyłączenia gruntów rolnych z produkcji,
- Organizowanie przedsięwzięć na rzecz rolnictwa,
- Wykonywanie zadań zleconych Gminie związanych z organizacją spisów rolnych,
- Organizacja oraz prowadzenie zadań z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody i gospodarki wodnej zgodnie z obowiązującymi ustawami,
- Wydawanie decyzji zezwalających na wycinkę drzew na działkach nieleśnych,
- Prowadzenie spraw z zakresu zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
- Prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa,
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt,
- Wszczynanie postępowania i wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- Sporządzanie raportów z realizacji Programu Ochrony Środowiska Gminy Szczerców,
- Wydawanie opinii w/s wydania koncesji na rozpoznanie i wydobywanie kopalin,
- Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic, placów i miejscowości,
- Wykonywanie zadań z zakresu edukacji ekologicznej,
- Zadania związane z funkcjonowaniem centralnej ewidencji emisyjności budynków.