Kierownik referatu: Marek Kowal
tel. 44 631 80 50/59 w. 134
Do zadań Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych należy w szczególności:
- Planowanie w budżecie Gminy środków finansowych na zadania inwestycyjne ustalone przez Radę Gminy,
- Zlecanie opracowania dokumentacji i kosztorysów inwestorskich dla zadań inwestycyjnych prowadzonych w Gminie,
- Ogłaszanie przetargów na zadania inwestycyjne,
- Prowadzenie dokumentacji przetargowej przewidzianej w ustawie Prawo zamówień publicznych,
- Sporządzanie umów z wykonawcami oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją, przekazywanie placów budów wykonawcy robót,
- Dokonywanie zakupów inwestycyjnych zgodnie z wymogami ustawy o zamówieniach publicznych, ewidencjonowanie dokonanych zakupów, przekazywanie ich do realizacji zadań inwestycyjnych lub remontowych,
- Dokonywanie uzgodnień w wykonywaniu robót w czasie realizacji zadań inwestycyjnych,
- Wyłanianie inspektorów nadzoru zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
- Protokolarne przyjmowanie zrealizowanych przez wykonawcę poszczególnych odcinków zadań oraz opiniowanie dostarczonych przez dostawcę lub wykonawcę faktur (stwierdzając wykonanie lub zakup),
- Rozliczanie zakończonych inwestycji,
- Przygotowanie dokumentów w celu przyjęcia inwestycji na majątek gminny i przekazanie ich do eksploatacji,
- Sporządzanie wniosków o dotacje lub pożyczki na zadania inwestycyjne oraz rozliczanie przyznanych dotacji lub pożyczek,
- Nadzorowanie prawidłowości prowadzenia procedury zamówień publicznych, wynikających z ustawy w Urzędzie Gminy w Szczercowie i gminnych jednostkach organizacyjnych,
- Przygotowywanie wniosków o przyznanie środków pomocowych z UE na zadania inwestycyjne oraz rozliczanie otrzymanych środków,
- Członkostwo i udział w pracach komisji przetargowych i konkursowych w zakresie zadań własnych oraz zadań realizowanych przez inne referaty Urzędu,
- Prowadzenie archiwum Urzędu.