Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: Agnieszka Szubert
tel. 44 631 80 50/59 w. 130
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- Przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
- stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
- wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- uznaniu dziecka,
- nadaniu dziecku nazwiska matki,
- wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego,
- Sporządzanie aktów małżeństwa i prowadzenie akt zbiorowych,
- Sporządzenie aktów urodzeń i prowadzenie akt zbiorowych oraz występowanie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego o nadanie numeru PESEL,
- Sporządzenie aktów zgonu i prowadzenie akt zbiorowych,
- Migracja aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu do rejestru stanu cywilnego sporządzonych przed dniem 02.03.2015 r.
- Transkrypcja zagranicznych dokumentów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
- Dokonywanie sprostowań i uzupełnień aktów stanu cywilnego,
- Usuwanie niezgodności danych zawartych w Rejestrze PESEL oraz powiadamianie właściwych organów do rejestracji danych w celu usunięcia niezgodnych danych,
- Dokonywanie innych czynności przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o obywatelstwie polskim,
- Prowadzenie korespondencji z placówkami polskimi za granicą w sprawach rejestracji stanu cywilnego,
- Sporządzenie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.