Zgodnie ze schematem postępowania dla POZ i NiŚOZ dot. koronawirusa SARS-CoV-2 uprzejmie informujemy o konieczności kontaktu telefonicznego w celu ustalenia możliwości wizyty w swojej przychodni lekarskiej.
Każdego pacjenta przychodnia powinna poinformować o możliwości uzyskania teleporady.
Podczas rozmowy telefonicznej rejestracja powinna przeprowadzić ankietę wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem SARS CoV-2.
Pacjent z objawami infekcji lub podejrzany o zakażenie koronawirusem SARS CoV-2 powinien TELEFONICZNIE przełożyć poradę w Ambulatoryjnej Opiece Specjalistycznej (AOS) na inny termin.
NIE ZAWSZE OBJAWY W POWIĄZANIU Z KONTAKTEM W OKRESIE OSTATNICH 14 DNI ŚWIADCZĄ O ZAKAŻENIU KORONAWIRUSEM SARS-CoV-2.
ALE
każdy pacjent manifestujący objawy ostrej infekcji dróg oddechowych (gorączka>38 stopni Celsjusza wraz z kaszlem lub dusznością) w powiązaniu z kryteriami epidemiologicznymi powinien trafić do oddziału zakaźnego lub obserwacyjno-zakaźnego
KAŻDEMU pacjentowi, również bez cech infekcji, zgłaszającemu chęć wizyty u lekarza najpierw należy udzielić TELEPORADY.
Tylko w sytuacjach kiedy jest to niezbędne pacjent powinien zostać umówiony na konkretną godzinę do lekarza.
Lekarz udzielający TELEPORADY na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego.
Prosimy wszystkich Pacjentów chcących uzyskać poradę medyczną lub zostać przyjętym przez lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej o zgłaszanie się do Gminnego Ośrodka Zdrowia tylko w przypadkach niecierpiących zwłoki.
Informujemy również o możliwości uzyskania teleporad zdrowotnych:
– pod nr telefonu: 44 631 – 80 – 20 udzielane będą teleporady Podstawowej Opieki Zdrowotnej
Osoby z wysoką gorączką, kaszlem i dusznością oraz takie, które w ostatnim czasie miały kontakt z osoba zarażoną lub wróciły z obszarów objętych kwarantanną proszone są o nieprzychodzenie do Ośrodka Zdrowia tylko o kontakt z bezpłatną infolinią NFZ pod nr 800 – 190 – 590, Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Bełchatowie pod nr telefonu: 44 631 31 08, 44 631 31 18 lub 509 748 182.
W przypadku nasilonych objawów Pacjenci powinni się kontaktować z najbliższym oddziałem zakaźnym:
PLACÓWKA MEDYCZNA | ADRES | KONTAKT |
Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie | ul. Czapliniecka 123 97-400 Bełchatów |
512 – 030 – 463 |
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. dr Wł. Biegańskiego w Łodzi | ul. Kniaziewicza 1/5 91-348 Łódź |
887 – 877 – 690 |
Szpital Powiatowy w Radomsku | ul. Jagielońska 36 97-500 Radomsko |
44 681 – 08 – 31 44 681 – 08 – 22 (SOR) 44 681 – 08 – 23 (SOR) |
Tomaszewskie Centrum Zdrowia | ul. Jana Pawła II 35 97-200 Tomaszów Maz. |
44 725 – 72 – 09 |
Szanowni Pacjenci
Z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne, prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasadami bezpieczeństwa:
– w przypadku rozpoznania u ciebie koronawirusa, masz prawo być otoczony opieką lekarską. Niezwłocznie skontaktuj się TELEFONICZNIE z najbliższą stacją sanitarno-epidemiologiczną lub oddziałem zakaźnym szpitala.
– UNIKAJ KONTAKTU z innymi osobami, aby nie doszło do rozprzestrzeniania się wirusa,
– NIE ZGŁASZAJ się osobiście do swojego lekarza rodzinnego, przychodni lub stacji sanitarno-epidemiologicznej. Wszelkie wątpliwości dotyczące twojego stanu zdrowia konsultuj TELEFONICZNIE lub za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji elektronicznej przez Internet,
– jeżeli NIE miałeś kontaktu z osobą zakażoną koronawirusem, a masz gorączkę, kaszel, problemy z oddychaniem i w ciągu ostatnich 14 dni NIE podróżowałeś do miejsc, gdzie występują potwierdzone przypadki zakażenia koronawirusem
– ZAPYTAJ FARMACEUTĘ osobiście lub TELEFONICZNIE o zalecane środki zapobiegania infekcji,
– jeżeli NIE miałeś kontaktu z osobą zakażoną koronawirusem, a chorujesz przewlekle i skończyły ci się leki, nie musisz osobiście zgłaszać się do przychodni – SKONTAKTUJ się TELEFONICZNIE lub za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji elektronicznej przez Internet i poproś o wystawienie e-recepty,
– jeżeli posiadasz Internetowe Konto Pacjenta, receptę odbierzesz SMS-em lub e-mailem,
– jeżeli nie posiadasz Internetowego Konta Pacjenta, poproś, aby kod e-recepty został ci podany TELEFONICZNIE sms-em lub e-mailem,. Następnie idź do apteki i zrealizuj receptę.
– e-recepta to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną, papierową receptę,
– e-receptę zrealizujesz na podstawie czterocyfrowego kodu i swojego nr PESEL.
Jeżeli jesteś w pracy, masz gorączkę, kaszel, problemy z oddychaniem NIE zgłaszaj się osobiście do przychodni, poproś swojego lekarza o konsultację TELEFONICZNIE lub za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji elektronicznej przez Internet.
W sytuacji wątpliwości lub podejrzenia koronawirusa więcej informacji uzyskasz na Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.
Infolinia działa całodobowo, siedem dni w tygodniu.