Informacje dla pacjentów

Zgodnie ze schematem postępowania dla POZ i NiŚOZ dot. koronawirusa SARS-CoV-2 uprzejmie informujemy o konieczności kontaktu telefonicznego w celu ustalenia możliwości wizyty w swojej przychodni lekarskiej.

Każdego pacjenta przychodnia powinna poinformować o możliwości uzyskania teleporady.

Podczas rozmowy telefonicznej rejestracja powinna przeprowadzić ankietę wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem SARS CoV-2.

Pacjent z objawami infekcji lub podejrzany o zakażenie koronawirusem SARS CoV-2 powinien TELEFONICZNIE przełożyć poradę w Ambulatoryjnej Opiece Specjalistycznej (AOS) na inny termin.

NIE ZAWSZE OBJAWY W POWIĄZANIU Z KONTAKTEM W OKRESIE OSTATNICH 14 DNI ŚWIADCZĄ O ZAKAŻENIU KORONAWIRUSEM SARS-CoV-2.

ALE

każdy pacjent manifestujący objawy ostrej infekcji dróg oddechowych (gorączka>38 stopni Celsjusza wraz z kaszlem lub dusznością) w powiązaniu z kryteriami epidemiologicznymi powinien trafić do oddziału zakaźnego lub obserwacyjno-zakaźnego

KAŻDEMU pacjentowi, również bez cech infekcji, zgłaszającemu chęć wizyty u lekarza najpierw należy udzielić TELEPORADY.

Tylko w sytuacjach kiedy jest to niezbędne pacjent powinien zostać umówiony na konkretną godzinę do lekarza.

Lekarz udzielający TELEPORADY na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego.

 

Prosimy wszystkich Pacjentów chcących uzyskać poradę medyczną lub zostać przyjętym przez lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej o zgłaszanie się do Gminnego Ośrodka Zdrowia tylko w przypadkach niecierpiących zwłoki.
Informujemy również o możliwości uzyskania teleporad zdrowotnych:
– pod nr telefonu: 44 631 – 80 – 20  udzielane będą teleporady Podstawowej Opieki Zdrowotnej

Osoby z wysoką gorączką, kaszlem i dusznością oraz takie, które w ostatnim czasie miały kontakt z osoba zarażoną lub wróciły z obszarów objętych kwarantanną proszone są o nieprzychodzenie do Ośrodka Zdrowia tylko o kontakt z bezpłatną infolinią NFZ pod nr  800 – 190 – 590, Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Bełchatowie pod nr telefonu: 44 631 31 08, 44 631 31 18 lub 509 748 182.
W przypadku nasilonych objawów Pacjenci powinni się kontaktować z najbliższym oddziałem zakaźnym:

PLACÓWKA MEDYCZNA ADRES KONTAKT
Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie ul. Czapliniecka 123
97-400 Bełchatów
512 – 030 – 463
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. dr Wł. Biegańskiego w Łodzi ul. Kniaziewicza 1/5
91-348 Łódź
887 – 877 – 690
Szpital Powiatowy w Radomsku ul. Jagielońska 36
97-500 Radomsko
44 681 – 08 – 31
44 681 – 08 – 22 (SOR)
44 681 – 08 – 23 (SOR)
Tomaszewskie Centrum Zdrowia ul. Jana Pawła II 35
97-200 Tomaszów Maz.
44 725 – 72 – 09

Szanowni Pacjenci

Z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne, prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasadami bezpieczeństwa:
– w przypadku rozpoznania u ciebie koronawirusa, masz prawo być otoczony opieką lekarską. Niezwłocznie skontaktuj się TELEFONICZNIE z najbliższą stacją sanitarno-epidemiologiczną lub oddziałem zakaźnym szpitala.
– UNIKAJ KONTAKTU z innymi osobami, aby nie doszło do rozprzestrzeniania się wirusa,
– NIE ZGŁASZAJ się osobiście do swojego lekarza rodzinnego, przychodni lub stacji sanitarno-epidemiologicznej. Wszelkie wątpliwości dotyczące twojego stanu zdrowia konsultuj TELEFONICZNIE lub za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji elektronicznej przez Internet,
– jeżeli NIE miałeś kontaktu z osobą zakażoną koronawirusem, a masz gorączkę, kaszel, problemy z oddychaniem i w ciągu ostatnich 14 dni NIE podróżowałeś do miejsc, gdzie występują potwierdzone przypadki zakażenia koronawirusem

– ZAPYTAJ FARMACEUTĘ osobiście lub TELEFONICZNIE o zalecane środki zapobiegania infekcji,
– jeżeli NIE miałeś kontaktu z osobą zakażoną koronawirusem, a chorujesz przewlekle i skończyły ci się leki, nie musisz osobiście zgłaszać się do przychodni – SKONTAKTUJ się TELEFONICZNIE lub za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji elektronicznej przez Internet i poproś o wystawienie e-recepty,
– jeżeli posiadasz Internetowe Konto Pacjenta, receptę odbierzesz SMS-em lub e-mailem,
– jeżeli nie posiadasz Internetowego Konta Pacjenta, poproś, aby kod e-recepty został ci podany TELEFONICZNIE sms-em lub e-mailem,. Następnie idź do apteki i zrealizuj receptę.
–  e-recepta to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną, papierową receptę,
– e-receptę zrealizujesz na podstawie czterocyfrowego kodu i swojego nr PESEL.

Jeżeli jesteś w pracy, masz gorączkę, kaszel, problemy z oddychaniem NIE zgłaszaj się osobiście do przychodni, poproś swojego lekarza o konsultację TELEFONICZNIE lub za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji elektronicznej przez Internet.

W sytuacji wątpliwości lub podejrzenia koronawirusa więcej informacji uzyskasz na Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.

Infolinia działa całodobowo, siedem dni w tygodniu.

 

Przeczytaj również

Skip to content